Cum depun o plângere GDPR?
Pentru a depune o plangere la Autoritatea Romana de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, urmati urmatorii pasi:
- Accesati site-ul autoritatii: accesati site-ul oficial al Autoritatii Romane de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal la adresa https://www.dataprotection.ro/.
- Navigati catre sectiunea „Plangeri”: din meniul principal al site-ului, selectati optiunea „Plangeri GDPR” din meniu.
- Înainte de a depune o plângere trebuie să consultați ”Condițiile procedurale privind adresarea unei plângeri admisibile” reglementate în Procedura de soluționare a plângerilor aprobată Decizia nr. 133/2018. Dacă v-ați adresat operatorului pentru exercitarea drepturilor ce vă sunt recunoscute de RGPD și nu ați primit răspuns în cel mult o lună de la primirea cererii dvs. de către acesta (în mod excepțional perioada poate fi prelungită cu două luni, cu respectarea anumitor obligații de către operator) sau sunteți nemulţumit/ă de răspunsul primit, vă puteţi adresa Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu plângere însoţită de dovezi.”
- Completati formularul de plangere: pe pagina „Plangeri”. Trebuie sa completati campurile obligatorii, cum ar fi numele, prenumele si adresa de email, precum si detaliile plangerii dvs.
- Atasati documente relevante: puteti atasa orice document relevant pentru plangerea dvs., cum ar fi copii ale actelor doveditoare sau ale documentelor primite de la compania pe care o reclamati.
- Trimiteti plangerea: dupa ce ati completat formularul de plangere si ati atasat documentele relevante, apasati butonul „Trimite plangerea” pentru a transmite plangerea dvs. la Autoritatea Romana de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Nota: Puteti depune o plangere si prin intermediul unei cereri scrise, trimisa prin posta sau prin email la adresa autoritatii. Contactati autoritatea pentru a obtine informatii suplimentare despre modalitatile de depunere a unei plangeri.
Succes!